
Кой победи в конкурса ни с Fashion Days?
Какво е времето за вас?
Получихме 204 визуални отговори на този въпрос. Толкова бяха предложенията в конкурса ни за авторско произведение върху текстил на тема ВРЕМЕ. Благодарим на всички, които се включиха.
Конкурсът на тема ВРЕМЕ се организира от Мелба инициативи за дизайн и Fashion Days. Проектите са селектирани от жури в състав: Адриана Андреева и Бояна Гяурова от Studio Komplekt, Виктория Станчева от Fashion Days, Даниела Иванова от Garderob.bg и Васил Владимиров от FIG. фестивал.
Имаме удоволствието да ви представим победителката в конкурса – Михаела Ангелова. Тя е на 27 години и е отраснала в малкото градче Стамболийски, а от 5 години работи като графичен дизайнер и илюстратор в Punkt. „След едно извънкласно посещение в печатница бях супер впечатлена и реших, че искам да правя книги. Имах два неуспешни опита да бъда приета в Художествената академия, но в крайна сметка влязох и завърших Илюстрация, книга и печатна графика,“ разказва Михаела. В момента тя е в майчинство и гледа двумесечния си син, но намери време да отговори на нашите въпроси.
Възприятието ти за време в едно изречение
Времето за мен е действие.
Опиши проекта, с който спечели конкурса, на човек, който не може да го види
Образ на момиче в три стадия, които проследяват погледа й към миналото, настоящето и бъдещето.
Дизайнерът, който те вдъхновява най-силно.
Katsumi Komagata
Мястото, което те зарежда.
Планината.
Проектът, в който си мечтаеш да те поканят да участваш.
Да илюстрирам детско издание на социална тема.
Най-трудното нещо за теб в дизайна.
Да защитя добре идеята си.
Илюстрацията, която винаги си искала да направиш, но все още не си успяла.
Илюстрация, която да носи промяна.
Представяме ви и останалите 18 предложения, които бяха класирани от журито, и ще бъдат представени в pop-up изложба по време на петото издание на фестивала за дизайн в София МЕЛБА (3 – 13 ноември).
Алекси Иванов: „Илюстрацията показва схематично Праисторическия, Съвременния свят такива, каквито ги познаваме и Бъдещето, такова каквото може би предстои. Имаме динозавър, праисторически човек с неговото приспособление за ловуване, съвременен човек с телефон и робот, а над тях е летяща чиния, която осветява бъдещето им. Времето е представено като съвкупност от периоди в развитието на съществуването на Земята. Представени са персонажи с позитивно излъчване и приятелска нагласа.“
Антония Мечкуева: „Обикновено приемаме часовете, минутите като условна индикация, отмерена и безлична. Цикъл, в който повтарянето е само за себе си, независимо от случващото се наоколо. В този проект времето е изменение, развитие. Създаващо. Красиво. Оптимистично. Може да се възприеме като цикличен процес, но вече носещ резултат. Изображението обърнато на обратно също е вярно. Резултатът е и зародиша на следващия процес, отново развиващ се, и така – до безкрай.“


В научната фантастика съществуват истории, чиито наратив е поставен в бъдещето. Това бъдеще, което те предричат, хронологично е вече настояще или минало. Заигравайки се с тази идея, A FUTURE NOW PAST представя едно алтернативно настояще, построено от артефакти от нашето историческо минало. Ежедневните продукти, дотолкова ни познати като визуална идентичност и брандинг, носят коннотации на едно друго време. Без те да бъдат визуално променени, трудно биха били променени и възгледите на хората. Правейки паралел с творчеството на Анди Уорхол и идеите, които той полага, илюстрацията на консерви от Русенско варено полага по генерален въпрос за отминаващото времето и връзката с човешкото възприятие.“



Времето е най-големият ресурс, който имаме. То е белият лист, който всеки решава как да запълни. И колкото по-бързо осъзнаем, че времето ни е ограничено (spoiler alert), толкова повече ще се научим да го ценим.“




Червеното (най-бързо избледняващият от всички цветове) и множеството детайли, веднъж отпечатани върху тениска, ще започнат да стареят и в действителност, придавайки на дизайна интерактивност, но не непосредствена, а проточена във времето.“






