
Студио PUNKT за добрия дизайн и визуалната идентичност на МЕЛБА 2022
Повече от 15 години студио PUNKT разработва бранд идентичности, илюстрации, шрифтове и концептуални комуникационни кампании за клиенти от цял свят. Екипът се старае да превръща идеите в реални, автентични истории, разказни през деликатен визуален език и чрез различни медии.
Именно студио PUNKT застана зад визуалната идентичност на петото издание на фестивала МЕЛБА 2022. Разговаряме с тях за дейността им, за предизвикателствата в занаята, интересните проекти и повратните точки в работата на графичния дизайнер.
Представете с няколко думи студио PUNKT.
Ние сме креативно студио, което работи в екип от 7 човека, разпределен между Пловдив и София. Наоколо сме от вече 15 години и до сега не сме спирали да бъдем мотивирани и да се опитваме да променяме по малко света около нас към по-добро.

Как се сработихте като екип и по какъв начин функционирате като такъв вече 15 години?
По естествен път. С всеки следващ проект задачите стават все по-интересни и изискващи по-разнообразни подходи. Екипът се попълва постепенно с колеги и всеки добавя от своя характер в общия облик на студиото. Достатъчно гъвкави сме и често се налага в един проект някой колега да замести друг и да продължи работата в своя стил, но това винаги досега ни е отнасяло в правилната посока. Освен това непрекъснато разчитаме и на широката си мрежа от добри партньорства и връзки с колеги, когато усетим, че нашата експертиза не е достатъчна.

Какво представлява актуалната визуална идентичност на фестивала МЕЛБА и какво искахте да комуникирате с нея?
Не е за първи път да правим фестивална визия, но за първи път ни е да е за дизайн фестивал. Голям процент от публиката на такова събитие са наши колеги, дизайнери, хора с висока визуална култура.
Решихме да поемем риск с идеята и да зададем по провокативен начин въпроса: Колко е лесно да бъдеш дизайнер през 2022?
Това постигнахме преди всичко с цветовете #FFFF00 и #FF0000 (за тези, които не четат HEX, това е най-евтиният, най-лесният и най-ефективният начин да привлечеш внимание) плюс непропорционално разтеглени форми и бързи, “тефтерни” моливни рисунки.
Друго, което ни вдъхнови, беше първата визия на фестивала, изготвена от NEXT-DC (дигиталната агенция, която е the mastermind зад всички яки визии на МЕЛБА досега). Искахме да направим препратка към това, което тази първа визия много успешно успя да комуникира – едно сладко, разнообразно, вкусно и classy преживяване.

Какви бяха основните творчески предизвикателства, които срещнахте в процеса на работа по визуалната идентичност за МЕЛБА 2022?
Предимно колко надълбоко можем да пълзим в заешката дупка. Имахме голямо опасение най-вече за уебсайта на фестивала, че в UX смисъл ще стане прекалено недостъпен. След няколко теста обаче мислим, че стигнахме до добър баланс.
Къде намирате доза вдъхновение, когато идеите забуксуват?
В екипа сме достатъчно различни характери и всеки има своите интереси. Когато сме заедно, рядко се случва идеите да забуксуват, защото през повечето време се вдъхновяваме взаимно. Отделно имаме един солиден архив от най-готините брошури и флаери, който всеки от нас е събирал, когато е бил някъде в чужбина. Понякога се случва някой от нас да се зарови вътре и неусетно това се превръща в един тиймбилдинг, в който всеки споделя свои впечатления или спомени от едно или друго място.

Къде можем да ви намерим, когато не работите?
Обичаме природата и при първа възможност бягаме натам. Но това съвсем не означава, че в тези часове не работим, просто не ги таксуваме.
Кой е най-ценният урок/мото за един графичен дизайнер?
Както без гумичка не можеш да станеш художник, така и без Cmd+Z (за Windows потребителите – Ctrl+Z) не можеш да станеш дизайнер.


-
WRONG FEST 2021 -
100% Plovdiv -
Frik&S beer