
Устойчивост и бизнес в модата: МЕЛБА клас с Река Сентеши и Кинга Ченгьо
Последното издание на поредицата МЕЛБА УЧИЛИЩЕ за 2023-та е посветено на модния дизайн и темата: Устойчивост и бизнес в модата с водещи Река Сентеши и Кинга Ченгьо, ментори на някои от най-значимите проекти на Унгарската агенция за дизайн и мода.
Класът е подходящ за дипломирани студенти, млади, практикуващи текстилни и модни дизайнери, както и собственици на български модни брандове. Двудневният практически курс се фокусира върху две изключително актуални за развитието на всяка съвременна модна марка теми: устойчивост и бизнес продажби.
Практическият двудневен курс предоставя задълбочен поглед върху основните стъпки при изграждането на бизнес стратегия, развитието на целенасочено бизнес мислене, генерирането на продажби и изграждането на устойчив бранд. Курсът разглежда устойчивостта като система, която работи не просто в посока намаляване на въглеродния отпечатък на производството, но и като система за произвеждане на продаваеми продукти. В противен случай това е загуба на време, пари, енергия, материали и талант.
КОГА И КЪДЕ
Първа част на класа:
22 ноември, сряда, от 10:00 – 16:00 | Унгарски културен институт София, ул. „Аксаков“ 16, София
Втора част на класа:
23 ноември, четвъртък, от 10:00 – 16:00 | Унгарски културен институт София, ул. „Аксаков“ 16, София
ЗА КОГО
Текстилни и модни дизайнери. Професионалисти и заети в сферата. Студенти в сферата. Хора с познания за текстил и мода. Всички, които откриват света на текстилния дизайн, като нова възможност за професионална реализация.
ПРОГРАМА на двудневния курс:
22 ноември, сряда
10:00 Добре дошли и кратко представяне на лекторите
10:15-11:00 Представяне на Унгарската агенция за мода и дизайн и проектите на агенцията
11:00-13:00 Първа лекция:
Устойчива мода
Какво е устойчивост?
Глобалната система за доставка на мода и как работи индустрията
Бързата мода като бизнес модел срещу бавната мода
Проблемите, свързани със свръхпотреблението и свръхпроизводството
Екологични и социални проблеми на модната индустрия
Директиви на ЕС за устойчивост
Най-добри практики за модните марки, за да станат по-устойчиви
13:00-14:00 ч. Обедна почивка
14:00-16:00 ч. Втора лекция:
Бизнес и продажби:
Определение за продажби, разлика между продажби и мърчандайзинг
Работата на търговския представител и на екипа по продажбите
Как дизайнерите работят заедно с търговския представител в екип? Как да съставим колекция, която да се продава добре?
Сезонни намаления
Как да създадем продаваем продукт?
Купувач – кой е купувачът, как да работим и да общуваме с него?
Ценови стратегии
Разлики между местния и международния пазар
23 ноември, четвъртък
10:00-13:00 Практическа задача (работа по групи)
Проектиране на малка колекция от 5 силуета, като се използват принципите на устойчивостта + изготвяне на материали за продажба в съответствие с колекцията, ценообразуване на проектираните продукти;
Подготовка на описание на колекцията;
13:00-13:30 Обедна почивка
13:30-15:30 Представяне на колекцията пред фиктивен купувач (лекторите)
Оценка на задачата
БИЛЕТИ
Редовен билет – 100 лв.
За студенти и ученици – 80 лв.
Обучението се провежда на английски език.
** Заявете своя билет на hello@studiokomplekt.com със заглавие: Design Class Hungarian Design и ние ще ви отговорим с детайли за заплащането по банков път. Броят на местата в този клас е ограничен, затова побързайте да запазите своето. Очакваме ви.
ОРГАНИЗАТОРИ
Studio Komplekt | Проектът се реализира с подкрепата на Национален фонд „Култура“ по програма „Едногодишен грант“.
Партньори на изданието: Унгарски културен институт София
ЗА ВОДЕЩИТЕ
Река Сентеши е старши ръководител на проекти в Унгарската агенция за мода и дизайн, където отговаря за менторската програма „Таланти“, в която млади дизайнери получават обучение по различни теми, за да бъдат подкрепени в изграждането на кариерата си. Тя е експерт по устойчивост и също така работи с екипа по продажби.
Кинга Ченгьо е ръководител на проекти в Унгарската агенция за мода и дизайн, където отговаря за подпомагането на дейностите по продажбите на унгарските марки на местно и международно ниво. Тя е и ръководител на програмата за ментори на производители, в която унгарските производители получават подкрепа по въпросите на бизнес развитието.
Унгарската агенция за мода и дизайн
Унгарската агенция за мода и дизайн е създадена с цел да предоставя структурирана и ефективна професионална помощ на всички участници в индустрията. В модната и дизайнерската индустрия има огромен икономически и туристически потенциал. Унгарското правителство възнамерява да развива тези области. Целта е да се повиши разпознаваемостта на шивашката и текстилната промишленост, както и на различните клонове на леката промишленост, свързани с модата и дизайна, така че репутацията им да съответства на традициите им, а Унгария да се превърне в център на този регион. По време на своята работа Унгарската агенция за мода и дизайн си сътрудничи с унгарски и международни професионални организации, образователни институции, представители на обществеността и частния сектор, за да установят взаимно най-важните стълбове на своята стратегия.
МЕЛБА ИНИЦИАТИВИ ЗА ДИЗАЙН стартира през 2022 г. МЕЛБА УЧИЛИЩЕ – серия от образователни класове, които целят да насърчат професионалното развитие и творческото мислене. Класовете се водят от утвърдени дизайнери и визуални творци, които с дейността си допринасят не само за развитието на дисциплината си, но и за развитието на обществото като цяло.